marți, 13 noiembrie 2007

A venit Craciunul !!!

Cu doua luni mai devreme. Si nu e o gluma.
Ati intrat in vreun supermarket/hipermagazin/mall/shopping center in ultimele zile? Nici nu s-au strans bine dovlecii si vrajitoarele de pe rafturi ca au si aparut saniutele trase de reni si Mos Craciunii de jucarie. Si dulciurile in ambalaje rosii cu stelute albe si fundite pentru cadouri, ghirlandele din crengute de brad, instalatiile cu luminite si cutiile mari cu rol decorativ. Ce mai, tot tacamul.Anul acesta comerciantii parca au intrecut masura. Au inceput campania de sarbatori cu mult inaintea ofertelor de sezon, doar-doar vor mai obtine ceva profit de pe urma clientilor vrajiti de atmosfera cu iz de zapada inca neninsa. Se stie din anii trecuti ca vanzarile marilor retaileri cresc cu pana la 70% in preajma sarbatorilor de iarna. Deci, romanii sunt darnici in astfel de momente si, prin urmare, slabiciunile lor trebuie sa fie exploatate la maxim!
Suntem introdusi cu vreo doua luni mai devreme in acel "shopping mode", in care devenim mai putin rationali cand vine vorba de cheltuieli... Chiar asa usor de manipulat ne cred marketerii care transforma iarna in kitch comercial?!
Eu unul refuz sa cred in astfel de campanii.

4 comentarii:

gabi spunea...

nenea dar asta nu inseamna ca a inceput! asta insemneaza ca o sa vina, insemneaza ca se apropie.
si ce te deranjeaza pa tine mici si marii intreprinzatori care au si ei copii acasa si care urla ca le este foame. asa ca pun si ei acolo pa raft sa vanza si ei produsele lor scumpe si proaste ca sa aibe si aia mici un brad de sarbatori, ca nu ai auzit ce scumpi o sa fie?

Anonim spunea...

am intrat in magazine, am vazut, am fugit. lasati-ma dom'le in pace ca nici nu s-au aprins luminile pe magheru! (si daca ma mai intreaba cineva ce fac de revelion il strang de gat)

Elisa spunea...

Eu deja am inceput sa dau banii pe lumanarele si toate cele, impodobite frumos cu saniute, reni si Mosi Craciuni:( Da, stiu, n-am vointa necesara ca sa nu cumpar, dar acum nu trebuie sa fii si tu "Ionut care a furat Craciunul"...
Glumesc, desigur, ai dreptate, sunt intru totul de acord cu punctul tau de vedere. :)

Bianca H. spunea...

da am observat si eu acest lucru prin magazine, e putin aiurea sincer sa vad la inceput de noiembrie toate magazinele cu decoratiuni de Craciun...Eu una mai astept pana in decembrie