duminică, 4 noiembrie 2007

Tie de ce iti pasa?


Am observat pe unele bloguri pareri impartite despre campaniile sociale de toamna ce se desfasoara prin capitala si nu numai, gen colectarea deseurilor electronice, lupta impotriva abuzurilor in familie sau a distrugerii padurilor, impotriva discriminarii romilor(cea cu carpeta din statiile de metrou) s.a.m.d.
Desigur, nimeni nu va spune ca aceste initiative nu sunt bune sau ca nu isi au rostul lor, mai mult sau mai putin "politically correct", insa ce va propun este sa vedem in ce masura ne intereseaza efectele lor.
Este greu de masurat ce consecinte pot avea aceste proiecte la nivel uman, insa poate acest lucru este mai important decat motivul actiunilor in sine. Unii spun ca sunt de acord cu ce se intampla, altii ca au idei mai bune. Insa nimeni nu spune de ce sunt necesare astfel de campanii, intrucat este, se pare, mai mult decat evident ca pe strazile noastre au loc toate relele sociale si, in consecinta, putem demara orice fel de initiativa, intrucat sigur are un mobil plauzibil si foarte actual.

Sondaje si barometre se fac destule si, dupa cum puteti vedea, avem nevoie de lectii audiovizuale. Suntem ca niste bolnavi carora li se administreaza doza zilnica (lunara, sezoniera) de antipoluante spirituale, antidiscriminatorii si tot felul de leacuri verzi cu efecte impotriva defrisarilor de tot felul, casnice sau forestiere.
Ni se spune tuturor, "la gramada", sa inghitim produsele designerilor de campanie de parca am avea nevoie de ele ca popor, nu ca indivizi. Se face campanie pentru ca asa a hotarat guvernul, la initiativa organizatiei X sau pe baza legiferarilor internationale. Poate ar fi mult mai eficiente niste studii aprofundate, imbogatite si care sa posede si niste atributiuni educative, nu numai informative. Sa mi se spuna inainte sa mi se arate presuletul cu rromul discriminat si de ce trebuie sa il vad. Ca asa o sa ajung sa ma simt vinovat fara sa fiu de fapt si sa imi accept conditia de roman hot, criminal prin straini, daunator al padurilor si nedrept cu aproapele meu de orientare sexuala diferita. Ceea ce nu vreau!

Un comentariu:

Anonim spunea...

eu cred ca aceste campanii sunt facute doar pentru ca TREBUIE sa fie facute si nu pentru un scop anume. Altfel, as vrea sa vad si eu un studiu efectuat dupa o campanie, care sa masoare eficienta acesteia, cu atat mai mult cu cat este realizata din bani publici, adica dau un ban, dar vreau sa vad pe ce.