miercuri, 6 februarie 2008

Pretul limbilor straine

Scriam in urma cu ceva timp despre Suedia si cum ca mi-ar place sa locuiesc acolo sau macar sa vizitez aceasta tara.
Ei bine, saptamana trecuta am simtit ca a venit timpul pentru urmatorul pas catre implinirea acestui vis si am aplicat pentru cursurile unei institutii specializate, nu dau nume.
Toate bune si frumoase, am completat un formular de inscriere si urma ca in scurt timp sa primesc absolut toate instructiunile de care aveam nevoie, prin e-mail.
Oamenii au fost prompti, astfel ca a doua zi la 8.00 aveam in fata toata "documentatia".
Si acum vine partea cea mai interesanta: cursurile de suedeza sunt structurate pe 6 module, functie de nivelul de competenta, de la incepator la avansat, fiecare din aceste module insumand 42 de ore. Fiecare cursant stabileste impreuna cu profesorul locul si ora fiecarei sedinte, program flexibil si gen de curs unu-la-unu.
Singura problema este pretul: 100RON/ora, 4200 RON/modul si nu mai putin de 25.200 RON pentru a deveni cunoscator al limbii. Adica 7000 de EURO.
Adica destui bani cat sa beneficiezi de:
- 1 bilet dus-intors pana la Stockholm, apoximativ 700 euro;
- cazare 4 luni, aproximativ 2500 euro;
- cheltuieli hrana, aproximativ 1600 euro pe toata perioada;
- alte lucruri, restul de 2200 euro;
- Cursuri gratuite de limba suedeza!
Ei bine, da, este mai rentabil sa mergi pana acolo, sa stai cateva luni si sa si faci cursurile respective, chiar cu profesori suedezi.
Si ca sa inchei intr-o nota optimista, respectiva institutie organizeaza si cursuri de grup, al caror pret il voi afla curand si sper sa fie cam de 7-8 ori mai mic...
Altfel voi cauta si alte solutii.
P.S.: stie cineva suedeza si da meditatii?

5 comentarii:

Aayana spunea...

I-am arătat cuiva articolul tău şi spunea că te poate ajuta dar nu pentru Suedia. Poate dacă-ţi place Franţa :)

Aayana spunea...

Da, poţi începe cu muzica suedeză (curios, în ultima vreme asta ascult) dacă vrei neapărat să înveţi limba sau cu filmele lui Bergman. Eu potriveam subtitrarea la un film de-al lui şi am prins câteva cuvinte.

ionut.m spunea...

Si eu am inceput cu ceva muzica suedeza si curiozitatea m-a impins sa descarc un ghid de pe net. Este o limba germanica si o pot pricepe destul de usor, mai ales ca prin scoala am facut germana.
Tu ce muzica interesanta ai gasit?

ionut.m spunea...

Si in Franta e frumos...

Aayana spunea...

Eu am ascultat The Knife, depinde daca iti place genul. Apoi am mers spre Sigur Ros si Under Byen dar acum vad ca sunt danezi :D