marți, 1 aprilie 2008

Ce e mai important pentru tine?

Sunt anumite lucruri carora tindem sa le dam o importanta mai mare decat au.
"Oare ce va zice seful daca maine sun la lucru si spun ca imi este rau sau ca imi iau concediu medical cateva zile? Ce parere isi va face despre mine?";

"Ar fi mai bine ca diseara in club sa port bluza rosie sau pe cea albastra? Sa merg cu parul intr-un fel sau altul? Ce ceas sa imi iau? Oare ce va zice X despre mine?";

"I-am cumparat lalele si ii plac trandafirii. Ce va zice acum?"...


Griji inutile. Peste zile sau saptamani, aceste lucruri vor fi deja date uitarii, iar ceea ce va ramane in urma deciziilor tale va fi ceea ce conteaza cu adevarat: ceea ce simti, o atitudine, o intentie, o amintire de nepretuit.
Ce daca seful va zice ca poate nu te doare capul? Ce daca iesi in oras si cheltuiesti aiurea mai mult decat ti-ai fi permis? Ce daca vrei ceva la un moment dat si nu rezisti tentatiei, iar apoi constati ca mai bine nu ai fi dat curs acesteia?
Viata inseamna mult mai mult decat impresii de moment, scantei ce se sting imediat si imagini pierdute aiurea in amintiri.
Gandeste-te mai mult la tine si la ceea ce vrei si iti place. Cu totii avem visuri, unele realizabile, altele nu. Dar si cele ce par nerealizabile ar putea fi, nu-i asa?
Pentru tine, ce e mai important?

10 comentarii:

Anonim spunea...

Pentru mine? Sa-mi accept ritmul in care traiesc, sa respir intens orice secunda, sa-mi accept existenta si sa nu ma mai gandesc ca din nimic exista totul?

Aayana spunea...

Cred că echilibrul sufletesc, cel mai mult. Apoi restul care nu se pot numi griji ci preocupări.

ionut.m spunea...

Liana,
putina tenta filozofica in ceea ce spui, dar ma intreb cum altfel ne putem intelege, daca nu intrebandu-ne mereu care ne e rostul.

anaayana,
fara echilibru sufletesc nu poti sa fii impacat/a nici cu ceea ce faci, crezi sau simti. Cat despre preocupari, ele sunt o parte din tine si te definesc intr-o masura care trebuie sa iti ofere sensul de care ai nevoie atunci cand cauti raspunsuri.

Anonim spunea...

intr-adevar de cele mai multe ori ne facem griji inutile.
insa ma gandesc ca intreaga agitatie care se concentreaza in jurul lor ne face viata un pic mai aglomerata ca sa zic asa.
cum ar fi o viata fara griji? nu mi-o pot imagina si cred ca nici nu mi-as dori-o...

ionut.m spunea...

Oana,
mu stiu cum ar arata o viata fara griji si probabil ca nimeni nu va cunoaste o astfel de experienta. Poate doar copilaria sa iti ofere ceva similar...
Cred ca si daca unii au o viata aparent linistita din punctul altora de vedere, sigur si ei isi gasesc ceva care sa ii preocupe. Nu poti sta degeaba, nu?

Anna spunea...

Intradevar, dar fara aceste detalii nu cred k am da culoare vietzii si nu cred k am capata experienta :P

ionut.m spunea...

Anna,
ai mare dreptate. Sta in firea noastra sa ne facem astfel de griji inutile, iar viata e asa cum o stim si datorita lor.
Cat despre experienta, ea, dupa cum spui,se capata cu precadere din lucrurile care ies de obicei din tiparele cu care suntem obisnuiti.

Anna spunea...

:)

Jamilla spunea...

Pentru mine, exact in acest moment, cele mai importante sunt (toate trei pe primul loc): familia, iubitul, sanatatea.

Annie spunea...

Viata ar trece mai incet daca nu ne-am pune si intrebari inutile... Am face loc pentru cele cu adevarat importante... Dar cum sa le deosebim?